22 Haziran 2015 Pazartesi

2. Yıl Dönümü


Yeni bir güncel ile herkesi selamlıyorum. Evet bugün özel bir gün, bugün kuruluşumuzun 2. yılı. (Dündü aslında ama bugüne kaydırdık.) İyisiyle kötüsüyle koca 2 yılı geride bıraktık. Ve bu 2 yılda birçok seriyi de geride bıraktık. Birçok arkadaşımızda bizi bıraktılar. Neyse bunu geçiyorum.

Son günlerde gruba ve serilerimize hiçbir şekilde ağırlık veremiyorduk hal böyle olunca eski halimizden eser kalmamıştı. Umarız yine sizler yani bize değer veren okuyucularımız sayesinde tekrar eski günlere döneceğiz. Bunun içinde yine sizin yardımınız gerekiyor. Son paragrafta tekrar ana konuya döneceğim ancak şimdi ekip arkadaşlarımdan bazıları birkaç kelam etmek istediler onların duygu ve düşüncelerini aktarmak istiyorum.

Iron Man: Merhaba arkadaşlar, ilk olarak sözü ben alıyorum. Bugün kurucu üyesi olarak sadece Zori ve benim kaldığım Tortuga'mızın 2. yıl dönümü. Grubu kurmayı ilk karar verdiğimiz gün sanki dün gibi cidden. Bu kadar zamanın nasıl bu kadar çabuk geçtiğinin tek açıklaması yaptığımız işi severek yapmış olmamızdan dolayı olsa gerek. İyisiyle kötüsüyle buraya kadar geldik ve umarım bir sıkıntı olmadan yine devam edebiliriz. 

Grubu ilk kurduğumuz zaman tek amacımız Hajime no Ippo'yu Türkçeye kazandırmaktı. Tabii sonradan temelli benim üzerime yıkıldı. Biraz sitemkarca olsa da bundan pek de şikayetçi değildim açıkçası. Ancak son zamanlarda gördüğünüz üzere Hajime no Ippo can çekişiyor. Seriye halen bir çevirmen bulamadık. Elimde birkaç bölüm var tabii ama onları yapdıktan sonra yine bekleyeceğiz. O yüzden hazır yaz dönemi de gelmişken, hazır tatil zamanında kendine bir uğraş edinmek isteyen çevirmen arkadaşlarımız varsa, lütfen başvurun. Hajime no Ippo için ACİL ÇEVİRMEN ARAMAKTAYIZ!

Elimdeki diğer serilere gelecek olursak, Feng Shen Ji'ye biraz ara vereyim derken bokunu çıkarttım sanırım. En kısa zamanda güncele gelecek emin olun. Vagabond için Scan arıyorum ancak henüz düzgün bir Scan bulamadım. Bulduğum gün hemen yayınlayacağım. The Breaker YD konusunda ise bildiğiniz üzere seri bitti ve daha önce ara bölümleri yayımlayacağımızı söylemiştik. Şimdi şikayet etmek gibi olmasın ama çevirmeninden ses seda yok. Şu an için tam net bir karara varmadım bu seri konusunda. Karar verdiğimiz zaman günceller de haberini veririz zaten. 

Seri konularına da bir nebze açıklık getirdiğime göre sanırım sözü diğer arkadaşlara bıraksam iyi olacak. Sonraki günceller de görüşmek üzere, keyifli okumalar...

HEİL TORTUGA!!!

luffydesper: Merhaba arkadaşlar. Gruba ne zaman katıldığımı dahi hatırlamıyorum. Bir bakmışım Zori, Rownikal, Wuma ve birkaç arkadaş daha beni kandırmış ve gruba katmıştı. Ondan sonra var gücümle çalışıp gruba bir şeyler katmaya başladım ki baktım 2. yıla gelmişiz. Umarım bu güzel ortam gelecek yıllarda daha fazla arkadaşla ve gırgır şamatayla birlikte devam eder. Hadi size iyi okumalar :D

Zk: Tortuga çeviri ve düzenleme grubumuzun 2. yaşına girdiği şu günlerde, ben de gruptaki 1. yılımı hemen hemen doldurmak üzereyim. Şu anda hiç de duygu yüklü değilim açıkçası. Gerek fakülte ve sınavlar olsun, gerek de çevirilerde güncelde olmamdan olsun, son 4-5 aydır gruba da çok uğramıyordum zaten ve halen bütünlemeler ile uğraştığım için duygulu bir atmosfere bürünemeyeceğim. Şu zamana dek grupta yaptıklarıma bakıyorum da... Nisekoi. Sadece Nisekoi. (Arada birkaç bölüm başka şeyler de var gerçi) Böyle bakınca ben zaten grupta ha varmışım ha yokmuşum gibi geliyor. Gerçi çevrilen bölüm sayısını düşününce dişe dokunmuyor değil ama yine de beni pek tatmin etmiyor. Bu sebeplen, ilerleyen zamanlarda daha çok ve kaliteli seriye adımı sanal harflerle yazdırmak temennisiyle, grubumuzun ikinci kuruluş yıl dönümünü kutlar, grup arkadaşlarımın çalışmalarının devamında başarılar, siz takipçilerimize esenlikler diler, büyüklerimin ellerinden, küçüklerimin gözlerinden öperim. Selametle...

Bagaracchi: İki seneyi devirdiğimiz bu adamlarla uzun süre daha beraber olmak dileğiyle, tüm tembelliğime rağmen.

YcD44: Merhaba arkadaşlar. Tortuga'ya katılalı daha uzun zaman olmadı umarım kısada olmaz. Bildiğiniz gibi Like A Wolf'u çevirmekteyim. Eğer Like A Wolf'u henüz okumadıysanız şiddetle tavsiye ederim. Evet belki okuyunca size bir şey katmayacak ancak karakter gelişimi ve kurgunun büyümesi sık takip edilen serilerin bazılarından daha iyi. Ayrıca okuyucuyu pek yormayan çizimleri de mevcut. Bunları da göz önüne alarak aksiyon dolu bu seriyi takip edebilirsiniz. Hem şu an güncel serilerimizden biri :) Bizleri yalnız bırakmadığınız için çok teşekkürler :) İyi okumalar.

Specter: Merhaba arkadaşlar. Tortuga'ya aşk ve şevkle katılalı yaklaşık 1 sene oluyor. Hala ilk günkü gibi heyecanlıyım. Okul sebebiyle çok vakit bulamamış olsam da bu yaz bunu telafi etmek istiyorum. Sevilen serilerden hızlı çevirilerle karşınızda olacağım. Tortuga'yı takipte kalın ve desteklerinizi esirgemeyin.

Sanırım bu kadarmış söz tekrar bende. Güncele ve günün anlam ve önemini belirten konulara geçiyorum. Öncelikle 2. yıl dönümümüzün günceli aşağıda göreceğiniz gibidir. Evet belki çok zengin değil ama birçok şeyden feragat ederek bunu sizlere ulaştırdık. Şahsen ben işten çıktım (Bunun için değil tabii). 30 sayı Like a Wolf sunuyorum sizlere. Gayet güzel seridir herkese tavsiye ediyorum ve final yapmasına da 10 kadar sayımız kaldı. Okuyun okutturun. Diğer serilere baktığımda Iron Knight'a değinmek istiyorum. Son bir bölüm ve ekstra bölümü kalmıştı, önceki güncelde yanlış anlamaya sebebiyet verdik dalgınlıkla. Bu bölümlerle bu serininde finalini görmüş olduk. Emeği geçen herkesin eline sağlık. Nisekoi editleyen arkadaşımız uzun bir süredir kayıp. "Tülay n'olur geri dön" moduna girmeyeceğim kendisine verdiği emekten ötürü çok teşekkür ediyorum eğer okuyacak olursa bu yazıyı. Ama neyse ki imdadımıza yeni bir editör yetişti ve Nisekoi'yi o üstlendi. Kısa sürede 7 bölüm hazırladı sizler için. Teşekkürünüzü hiçbir zaman eksik etmeyin lütfen. Son zamanlarda çok tökezleyen bir diğer güzide serimiz Feng Shen Ji de bu güncelde yer edindi ve bundan sonra daha düzenli olacaktır. Günün son serisine değinmek istiyorum. Evet Hajime no Ippo! Ippo serisi grubumuzun başlangıcı ve grubumuzun amacı gibi bir şeydir açıkçası. Ve şu anda Hajime no Ippo serisinin çevirmeni yok. Seri uzun süredir sorunlu ilerliyordu şayet yakın zamanda bu seriye bir çevirmen bulamazsak grubumuz amacını yitirmiş olacaktır. Bu sözleri sarf etmek benim için zor olsa da durum bunu gerektiriyor. Hajime no Ippo'ya acilen çevirmen gerekiyor. Lütfen kendine güvenen çevirmen ve Hajime no Ippo serisini takip eden arkadaşlar başvurun. Kontrolden geçer not almasanız bile bu sizi yıldırmasın tekrar tekrar deneyin! Teşekkürler!

Bu güncelde de genel olarak görüşlerimi sizlere aktardım. Güncelde olmayan serilerden bahsetmek ve bu günü kapatmak istiyorum. En başta Sanctuary değineceğim. Serinin çevirmeni yok ve bu seriye de bir çevirmen bulamazsak bırakacağız. Artık bize ait olan serilerde de bu politikayı izlemeye başlayacağız. Sanctuary gibi bir serinin Türkçeye tamamen kazandırılmasını isterdim lakin olmadı. Bir diğer seri Girls of the Wild's. Bu güncelde aslında bölüm olacaktı ancak editör arkadaşımız acil bir durum söz konusu olduğundan dolayı bölümleri bana yollayamadı. Haftaya sözü var Girls of the Wild's serisinden birçok bölüm sizleri bekleyecek. Shin Angyo Onshi bir diğer seri. Yine güncelde bölüm olacaktı ancak yine aksilik baş gösterdi. Serinin editörü yetiştiremedi, haftaya yeni bölüm sizlerle olacak. Twelve Nights serisi. Bu seri içinde şu anda editör aramaktayız. Serinin takipçileri size sahip sesleniyorum. Twelve Nights'a sahip çıkın ve editör olarak başvurun! Vagabond'a değinmeden geçmek olmazdı. Vagabond çıkmasına çıktı ancak hala ortada adam akıllı scan yok ve bunu beklemekteyiz. Geldik sona. Billy BatBlade of the ImmortalKiba no TabishouninÜbel Blatt serilerinin çevirmeni Smoker askerden dönene kadar bölüm gelmeyecek. Daha öncede çok defa duyurduk yine söylüyoruz öğrenmiş olun.

Böylelikle bir günceli daha geride bırakmış oluyoruz. Nice 2. yıllara, iyi okumalar.

- NiTian ErXing (Zori)

Assassin's Creed IV: Black Flag: 07

Feng Shen Ji III: 45-47

Iron Knight: 17-17,5

Like a Wolf: 60-88

Nisekoi: 133,5-140

7 yorum:

  1. Şuana kadar emeği geçen herkesin ellerine kollarına sağlık.Bir çok sayı verdiniz yılmadınız zamanınızı ayırdınız sırf bizler için.Bu işi karşılıksız yapan herkese Teşekkürler.Nice senelere.

    YanıtlaSil
  2. Emeğinize sağlık beyler. Millet sayenizde Türkçe olarak bu serileri okuma şansına kavuşuyor. Bu işe verilen emek büyük, umarım daha uzun süre devam edersiniz.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize, emeğinize sağlık. Nice güncellere :)

    YanıtlaSil
  4. Herkezin eline saglik cok iyi seyler basardiniz hepinize tesekkur ediyorum nispeten az bilinen güzel serileri bizlere ulastirdiginiz icin :)

    YanıtlaSil
  5. Feng Shen Ji III cok iyi gidiyor be :)

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı uğurlu olsun nice yaşlara inşallah tüm emekleriniz için sağolun

    YanıtlaSil